Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2009

Αμπντουλλάχ Οτζαλάν: Τα τελευταία λόγια μου προς τους Κούρδους


Κείμενο από τη συνομιλία του Αμπντουλλάχ Οτζαλάν με τους δικηγόρους του στις 21 Ιανουαρίου 2009, στις φυλακές του Ιμραλί.
Μετάφραση: Σάββας Καλεντερίδης

ΟΙ ΠΟΙΝΕΣ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗΣ
"Η διοίκηση της φυλακής επικύρωσε τη νέα ποινή της 20ήμερης απομόνωσης. Η ποινή μού κοινοποιήθηκε γραπτώς. Θα υποβάλλω σχετική ένσταση στον εισαγγελέα. Νομίζω ότι θα την εγκρίνουν. Με κατηγορούν ότι απείλησα την πρόεδρο της δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό. Φυσικά όλα αυτά είναι ανακριβή. Κανέναν δεν απείλησα και δεν είμαι σε θέση να απειλήσω. Ούτε προειδοποίησα κανέναν. Οι ποινές αυτές αποσκοπούν στη φίμωσή μου. Με έχουν τιμωρήσει έντεκα φορές με ποινή απομόνωσης. Ως αιτιολογία της...στέρησης του δικαιώματός μου στην τηλεθέαση και στο διάβασμα βιβλίων προβάλλουν τις ποινές απομόνωσης. Μου λένε ότι πήραν αυτή την απόφαση με τη εξής σκεπτικό: "Η αιτία της στέρησης των δικαιωμάτων αυτών είναι οι ποινές απομόνωσης που σου έχουν επιβληθεί". Θέλουν να μου πουν ότι όσο συνεχίζω να μιλάω, θα μου επιβάλλονται αυτές οι ποινές και θα μου στερούν τα δικαιώματά μου. Όμως, πίσω από τις ποινές αυτές δεν υπάρχει μόνο η Τουρκία. Είναι και το Ισραήλ. Ξέρουν τις απόψεις μου και θέλουν να με φιμώσουν, να μην τις εκφράζω".

Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΪΓΚΑΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ
"Η περίπτωση του Αϊγκάν είναι ενδιαφέρουσα. Κατατάχτηκε στην Αντιτρομοκρατική Υπηρεσία της Στρατοχωροφυλακής (JİTEM) ενόσω υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία, μετά λιποτάκτησε και ήλθε σε μας. Μετά έφυγε από μας και έγινε καταδότης. Όταν ήλθε σε μας ήξερα ότι είναι στρατολογημένος από το τουρκικό κράτος, το υποψιαζόμουνα. Θα ήθελα να τον ρωτήσω το εξής: Όταν πηγαίνατε δίπλα στον Οτζαλάν, είχατε σαν στόχο τη δολοφονία του; Η απάντηση στην ερώτηση αυτή είναι σημαντική. Θα ήθελα να μάθω την απάντηση στο ερώτημα αυτό.
Στην υπόθεση της ΕΡΓΕΝΕΚΟΝ έχουν συμβιβαστεί. Το παρελθόν του κράτους είναι γεμάτο βρωμιές. Και μάλιστα πολλές. Το έχω διατρανώσει πολλές φορές. Η Τουρκία δεν έπαιξε κάποιο σοβαρό ρόλο στη σύλληψη και τη φυλάκισή μου. Η Τουρκία δεν είχε τη δύναμη να το κάνει αυτό. Τον κυρίαρχο ρόλο στη σύλληψη και τη φυλάκισή μου έπαιξε το Ισραήλ. Εγώ αυτό το ξέρω πολύ καλά. Ακόμα και στις ποινές απομόνωσης που μου επιβάλλονται υπάρχει ανάμειξη του Ισραήλ".

ΟΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ: infognomonpolitics

Δεν υπάρχουν σχόλια: