Σάββατο 21 Φεβρουαρίου 2009

Ελεύθερος αφέθηκε ο Χάρης Νικολαΐδης

Με απονομή βασιλικής χάριτος, αφέθηκε ελεύθερος ο ομογενής συγγραφέας Χάρης Νικολαΐδης που κρατείτο σε φυλακή της Ταϊλάνδης, ανακοίνωσε το Σάββατο ο δικηγόρος του, Μαρκ Ντιν, σύμφωνα με τον οποίο η επιτυχής έκβαση της υπόθεσης οφείλεται στη συνδρομή της αυστραλιανής κυβέρνησης.

«Είμαι ευτυχισμένος, ζαλισμένος και δεν το πιστεύω ακόμα πως είμαι ελεύθερος και πίσω στη Μελβούρνη».

Αυτή ήταν η πρώτη δήλωση του ομογενή συγγραφέα Χάρη Νικολαΐδη μετά την απελευθέρωσή του και την επιστροφή του στη Μελβούρνη.

«Είμαστε ευτυχείς που η υπόθεση του Χάρη επιλύθηκε», δήλωσε ο δικηγόρος του, Μαρκ Ντιν, σύμφωνα με τον οποίο η επιτυχής έκβαση της υπόθεσης οφείλεται στη συνδρομή της αυστραλιανής κυβέρνησης.

Η υποδοχή του Νικολαΐδη στο αεροδρόμιο της Μελβούρνης όπου έφθασε το μεσημέρι του Σαββάτου, ήταν ιδιαίτερα συγκινητική.

Με δάκρυα στα μάτια τον υποδέχθηκαν ο πατέρας του Σωκράτης, ο αδελφός του Φώτης, η φίλη του Ζιντάνα, συγγενείς και φίλοι.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, ο Χάρης Νικολαΐδης ευχαρίστησε τον αυστραλιανό λαό και τα μέσα ενημέρωσης για την συμπαράστασή του όλο αυτό το διάστημα που «ζούσε έναν εφιάλτη».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ τόνισε με έμφαση ότι ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η συμπαράσταση και από την Ελλάδα και την Κύπρο.

«Τα ελλαδικά μέσα ενημέρωσης, τα κυπριακά, ο λαός της Ελλάδας και της Κύπρου, ο απανταχού Ελληνισμός αλλά και ο πολιτικός κόσμος των δυο χωρών μου συμπαραστάθηκαν. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η συμπαράσταση της ομογένειας της Αυστραλίας. Δεν έχω λόγια για να εκφράσω τις ευχαριστίες μου και την ευγνωμοσύνη μου» είπε.

Υπενθυμίζεται ότι ο ομογενής συγγραφέας, που κατοικεί στη Μελβούρνη, συνελήφθη τον Αύγουστο στην Ταϊλάνδη και πριν ένα μήνα καταδικάστηκε σε τρία χρόνια φυλάκιση για δυσφήμιση του πρίγκιπα-διαδόχου της χώρας, μέσα από το βιβλίο του «Verisimilitude» («Αληθοφάνεια»).

Το βιβλίο εκδόθηκε το 2005 και είχε πουλήσει μόνο επτά αντίτυπα.

Την χαρά της απελευθέρωσής του σκίασε η ασθένεια της μητέρας του, Δέσποινας, η οποία υπέστη εγκεφαλικό πριν λίγες μέρες και νοσηλεύεται σε νοσοκομείο της Μελβούρνης σε κρίσιμη κατάσταση.

«Έκλαιγα επί οκτώ ώρες» είπε ο Νικολαΐδης στους δημοσιογράφους μετά την άφιξή του γιατί, όπως εξήγησε, λίγα λεπτά πριν την αναχώρησή του από τη Μπανγκόκ έμαθε ότι η μητέρα του υπέστη εγκεφαλικό.

«Λίγες ώρες νωρίτερα ενημερώθηκα για την απονομή βασιλικής χάριτος. Μου ζητήθηκε να γονατίσω μπροστά στο πορτρέτο του βασιλιά. Κάτι σαν βασιλική ακρόαση και μετάνοια" είπε.

Ο ίδιος εξήγησε ότι στη φυλακή δεν απελπίστηκε ποτέ. «Ναι, στέγνωσαν τα δάκρυά μου, αλλά ποτέ δεν στέγνωσα από ελπίδα και αγάπη" είπε και πρόθεσε: «Τώρα αισθάνομαι εξαντλημένος και θέλω να πάω στο νοσοκομείο να δω την μητέρα μου, η οποία, όπως μου λένε δεν μπορεί ούτε καν να μιλήσει.

Ο πατέρας του Σωκράτης Νικολαΐδης δήλωσε πως αισθάνθηκε σαν να «αναστήθηκε".

«Όλους αυτούς τους μήνες ήμουν ζωντανός-νεκρός" πρόσθεσε.

Ο αδελφός του Χάρη Νικολαΐδη, Φώτης, συμπλήρωσε ότι όλη η οικογένεια έζησε έναν εφιάλτη εδώ και έξι μήνες.

«Αισθανόμαστε μεγάλη ανακούφιση » είπε και πρόσθεσε ότι ο Χάρης θα πρέπει τώρα να κοιτάξει την υγεία του γιατί οι συνθήκες κράτησής του «είχαν τις επιπτώσεις τους».
ΠΗΓΗ: ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΤΟ ΕΙΔΑ ΣΤΟ: egersis

Δεν υπάρχουν σχόλια: